Tuesday, August 5, 2008

Redah je

28.7.08
Aku berani kn diri ke kote sydney sorang2...jln tersesat sesat....tgk mcm mane orang kat sane n survey mcm mane nak ke macquarie univ.....yg penting aku beli simcard vodaphone...terus je call my mum..byr 39AUD dapat 150 minutes time to call.....kod kene dail 00116 diikuti no hp...si anas la ajar...anas ni muke mcm vince...dia pun baik...bnyk tolong aku ....kat sydney mcm kl je.....tap bangnn lag byk n mencakar langit....tak sangke aku dah ade kat tgh2 kota sydney..........kagum siut......aku kene keluar dari msian hall dalam mase 3 minggu........nasib baik ade org bagtau ade student tgh cari umah kat macquarie..student phd...aku terus call dia.......dia tanye aku ko kat mane?? aku kate kat sydney....dgn sape? aku kate sorang2....wah wa respect lu....katenye.....dia kate jgn kene kdnap sudah.....haha i m a survivor....kitaorg plan nak ke univ hari khamis...nak enrol n buat ape yg patut la..student card, passwrd etc...ok la tu.....balik aku singgah kat randwick...cari lotionn barang2 keperluan harian....

29.7.08

Aku redah je kota sydney...tanye org beribu kali baru dapat tahu kat mane nk tunggu bas....dari msia hall aku ke hyde park...dari sane jalan kaki meredah tgh2 kota sydney sampai ke victoria building...naik bas dalam satu jam....tap best sebab merentasi habour bridge and nampak la opera house...besttttttt.....cantik teramat sagt....jauh siut uni aku...tap indah panorama nye......rumah comel2 je wlpun dua tingkat...sampai je bus behenti kat macquarie shoping complex...besar mcm suria klcc tu dalam dia....huhu.....terus je aku ke uni...jalan2 kat faculty....n tetibe je ade org sape.........dari cine....tolng aku nk enrol......tap diaorang tak sure pasal phd student mcm mane prosidur dia....heran...last2 aku buat student card.........padahal aku kene orentasi dulu baru buat card...tap diaorang ok je.....wah advance kau nasa.......org lain relax je aku yg terover lak....dah takde buat ape aku buat la card....jalan2 kat macquarie mmg seronok.....rase mcm kat oversea...sebab pokok2 pun ranting je.....tap student mate sepet bnyk melampau......dari mane agaknye muncul diaorng ni......nak balik sempat aku ke shoping complex beli adaptr...kt cni tmpt plug dia lain ckit senget so tak bleh nk charge batery....kene beli adaptor lain ckit.......balik je dah malam...guest wat....aku sesat turun kat tempat lain..kene jalan kaki sampai 3 kilom baru jumpe hyde park nak naik bus ke msia hall....takut aku beb.....takut kene pau je....tula berani sangat....balik terus tido...sejukkkkkkkkkkkkkkkkk

info hari ni.. msia hall charge breakfast n dinner utk visitor AUD12 untuk student AUD9 per night
Bus ke city dari msian hall 273, 277
Bus ke opera house dari msia hall 374, 376

No comments: